Tuesday, November 10, 2015

Porto

Tere taas!

Otsustasime ühel nädalavahetusel külastada Portot. Omakeskis rääkisime sellest juba ammu ning seetõttu oli meid ka üsna palju - kokku ca 40 erasmuslast. 23.oktoobril oli start. Mäletatavasti trippisime Algarvesse rendiautoga, sest see asub Castelo Brancost üsna kaugel. Seekord otsustasime ühistranspordi kasuks ning liiklesime bussiga. Lõppkokkuvõttes ka natuke odavam variant kui rendiauto. Castelo Branco - Porto - sõidu pikkuseks 4,5 h. Arvasime, et see saab olema üsna kurnav ots, mida see tegelikult natuke ka oli, kuid seda tasakaalustas mõnus seltskond. Istusin oma parima sõbraga Türgist, tema nimi on Semih. Mulle ta meeldib. Kuulasime Türgi mussi ja rääkisime erinevatest asjadest.

Semih ja Erik

Lõpuks siis jõudsime ka kohale ja teel kesklinna uudistasime mõned minutid Sao Bento rongijaama.

Sao Bento rongijaam

See oli ka koht, mis kujunes hiljem meie ühiseks kohtumispunktis. Kuna meid oli väga palju, siis kõik olid erinevates hostelites laiali ning nii oli lihtsam.

Igatahes otsustasime üles leida oma hosteli, nimeks oli sellel Eden House. See asus kesklinnast ca 7 minuti jalutuskäigu kaugusel. Seega hea asukoht ning hind oli väga okei - 12 eurot öö kohta. Mäletatavasti peatusime hostelis ka Algarves, mis oli minu jaoks esmakordne kogemus, vist?! Okei, igaljuhul olid mul varasemalt erinevad eelarvamused hostelite kohta, mida nüüdseks enam ei ole. Mõtled ju küll, et kaheksases toas öö veetmine ei saa olema just eriti mõnus, kuid vastupidi - seni oleme kokku puutunud vaid toredate inimestega ning samas on see ka hea võimalus saada uusi tutvusi, rääkida erinevatest maailmaasjadest täiesti võhivõõraga jne. Näiteks kohtasime oma hostelis ühte austraallast, kes oli tervelt aasta aega kodumaal raha kogunud, et Euroopas 3 kuud ringi seigelda. Hispaania, Portugal, Itaalia, Horvaatia, Slovakkia, Austria - need olid vaid vähesed riigid tema nimistus. Päris lahe igaljuhul.

Kahjuks unustasime oma toast pilti teha, kuid meie nunnu aed nägi välja just selline:

Edasi otsustasime liikuda Sao Bento rongijaama, et seal siis teistega kohtuda ja midagi ühiselt ette võtta. Plaan tehtud, hakkasime liikuma Portot läbiva Rio Douro jõe poole, kust avanevad fantastilised vaated. Linn oli rahvast täis, tänavatel valitses mõnus õhkkond. Siia Teile siis üks videonäide tänavamuusikutest, mis tee peale jäi:

Enne kui kohale jõudsime, oli muidugi vaja teha tuhatkond grupipilti!

Ja siis juba Rio Douro! Pildid räägivad enda eest...

Porto on tõeliselt ilus linn! Soovitame soojalt!

Külastasime ka randa!

Kui tagasi kesklinna saabusime, avanes just selline vaatepilt:

Tegemist oli massiüritusega, mis oli siis ilmselt mõeldud kõikidele värsketele tudengitele, kes Portosse õppima on asunud. Meie silmad midagi sellist veel näinud pole.

Aja mahavõtmiseks oli muidugi vahetevahel vaja ka värksendavat kohvilaksu:

Õhtu saabudes:

Kuna Portos juba olime, siis üks meist otsustas vaatama minna jalgpalli, mis leidis aset FC Porto - Braga vahel. Estadio do Dragao - FC Porto kodustaadion, mis mahutab ca 50 000 inimest. Päris täismaja küll ei olnud, kuid ca 40 000 inimhinge olid otsustanud siiski kohtumist vaatama tulla.

Kohtumine lõppes kahjuks küll ilma väravateta, kuid staadion oli sellegipoolest võimas. Võtsime piletid, mis maksid 14 eurot - positsioon ei olnud just kõige parem, kuid näiteks Porto väravavahist Iker Casillasest istusime ca 8 meetri kaugusel.

Igatahes Porto oli kaunis, ette sai võetud nii mõndagi. Kindlasti koht, kuhu tulevikus tagasi minna!